Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 4 februari 2017

Vi har fått fönstertittare här på gården


Lördag  och vi har regnväder, här blir inte gjort något annat än det nödvändigaste nu på förmiddagen för sedan ska jag iväg och arbeta. Jag arbetar var tredje helg och tre veckor går otroligt fort, lika fort går det att arbeta helg.
Bromsa tiden går ju inte, så det är bara till att snällt följa med.
Även om jag inte är hemma så mycket nu i helgen, så är det härligt med lite nya fräscha blommor, tulpaner blev det köpt, tycker att blommor i vaserna  är pricken över i!!



Vår lille Lasse, ja liten och liten han är rätt så stor nu och har fyllt ett år, men för oss förblir han liten. Han brukar komma in och få knäckebröd eller något annat ätbart för ett får, när jag stod i köket, fick jag se någon som tittade in genom fönstret, vem det var behöver jag nog inte berätta.
 Helt rätt, det var Lasse som hade blivit fönstertittare, snart kom hela gänget när de såg att  jag hade öppnat fönstret och gav Lasse godsaker.....oh! vad jag älskar dessa djur, de är så härliga! 


Du får ha en fortsatt bra lördag, glöm nu inte att njuta av dagen du fått, det är en gåva, inget vi ska ta för givet.
Kraam/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: