Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 19 februari 2017

Recept på ridning

Jag har sagt det förr, men säger det ännu en gång, ridning kan göra underverk på ryggont. Du stärker en massa muskler i kroppen som du annars inte använder, när du sitter på en häst i rörelse.
Jag tror att många som går med ryggont kunde haft nytta av just ridning. Det är kanske dags att skriva ut recept på ridning, högkostnadskortet kunde gällt  ridning lika väl som det gör för en massa värktabletter som sedan kanske ger biverkningar, som i sin tur sedan  ska medicineras bort och vad kostar inte det?
Jag vet att alla ryggbesvär så klart inte kan bli bra av ridning, men det är nog en hel del som kunde blivit hjälpta. Sedan måste ju även kostnaderna kunna finansieras på  något sätt, hur är den stora frågan??......jag har inget svar på det.

Hålla egen häst är kanske inte så lätt för alla, men det finns ju ridskolor att utnyttja.




Tala om lyx, då jag kom hem efter ett par timmars ridning, hade mannen middagen klar.....bara till att sätta sig vid ett dukat bord, det var lyx för en  Ingela som var vrål hungrig. Sedan fixade jag till ett par semlor, jag blir aldrig trött på dessa bullar, det är ju så himla gott!!" 


Jag tycker att helgen har varit underbar med både gråväder och regn, det blir vad man gör den till.

Imorgon har vi åter en ny vecka fram för oss, den får vi se till att fylla med lite fina minnen.
Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: