Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 15 februari 2017

Trotsar det där med lusten och är mer nöjd med dagen.

Jag får en sådan lust varje år när ljuset återvänder och solen börjar lysa in genom fönsterna, med att börja röja och sortera bort allt som jag inte använder längre, utan som bara ligger där och skräpar samt tar plats i köksskåpen.



För visst har vi väl alla prylar i våra skåp, som ligger där till ingen nytta? det kan ju inte bara vara jag... eller hur?? 
Dåliga köp som en citruspress i porslin, som det definitivt inte går att pressa citroner på, varför ligger den kvar, ja det kan man fråga sig!?



Hero ser ut till att tycka, "matte det där kan du göra en dag när det regnar!" nog har han rätt, för solen skiner och det är bättre att ge sig ut. 


Nog är det väl konstigt att man alltid får lust till att röja inomhus då det är fint väder och när det regnar är lusten som bortblåst!.....har aldrig förstått vart den tar vägen, men du det gör inget. 
Jag gick på Heros förslag och gick ut i stället,  du är allt bra klok Hero!! 


Jag känner mig nöjd med valet jag gjorde, när jag nu ska köra och arbeta. 
(Skåpen lär inte springa sin väg, solen däremot kan försvinna bakom molnen!)
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: