Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 2 februari 2017

Hästar, hästar och hästar

Punktlig som vanligt kom Eva ifrån Smedhults hovslageri  inkörande med sin bil.....efterlängtad av fem hästar här på gården. 

Någon fick fyra skor, medans andra enbart fick två och några fick bara bli verkade, nog är det lite orättvist!! 

Det hade nästan behövts ett bord till att sätta upp shettisarna på, för att underlätta för hovslagaren, frågan är bara, hur skulle de komma upp på ett bord?? 



Minstingen Wilda får vänta till sist, men tittar intresserat på när Eva jobbar. 

Äntligen var det min tur, några skor blev det tydligen inte över till mig, ja det är inte lätt att stå sist i kön!!! ....men jag är van vid detta laget. 



Samtliga hästar var nöjda, även de som inga skor fick.....och som vanligt var jag nöjd.



Skönt  att värma sig med en brasa, efter att ha varit ute i stallet under förmiddagen. Nu ska jag förbereda  för vår veckomiddag, det blir rådjur stek och efteråt fastlagsbullar, det ska som vanligt bli roligt när de kommer hit.
Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: