Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 10 februari 2017

Tulpaner

Jag skämde bort mig själv med att köpa ännu fler tulpaner när jag körde hem ifrån jobbet idag....jag kan inte få för många, älskar dessa blommor,.

Jag ser framemot två fridagar nu, känner att jag verkligen behöver det. Jag trodde att det fanns energi över till att städa över här i huset idag, men efter stallsysslorna var energin slut.
Jag ser framemot morgondagen, då några vänner ska komma hit på kvällen och äta middag tillsammans med oss, det ska bli kul.


Kvällen tillbringar jag med att ladda batterierna och göra ingenting, sådana kvällar ska man också unna sig ibland, städa kan jag göra imorgon.

Jag sitter och  funderar på, varför folk är så rädda för att säga vad de tycker, allting hade blivit så bra mycket lättare om man hade öppnat sig och vågat stå för vad man tror på. Vi tycker olika och allas synpunkter är lika viktiga.
De som vänder kappan efter vind, avslöjas fort .......det funkar inte att tycka samma som den man pratar med ena stunden och i nästa stund tycka något helt annat......det är i högsta grad oärligt.
Det händer inget förr utom att jag tror det ger en inre tillfredställelse, om man vågar säga vad man tycker och tror på, omgivningen litar på en sådan person.......så det finns inget att förlora!





Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: