Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 18 februari 2017

Ett oplanerat träd blev det.

Det fullständigt svämmar över, av underbara växter i handeln nu, kryddväxter, vårblommor och så en djungel av fröer till både det ena och det andra, nog är det lätt att köpa för många påsar av fröer, som man sedan egentligen inte har någon plats till. 
Jag skulle kunna plocka på mig hur mycket som helst, men ännu är det bara februari månad så jag får lugna ner mig.






Några frukt träd med hem, blir det inte förrän om ett par månader, det var inte riktigt sant, för ett citronträd blev det köpt. Kunde inte motstå doften av citrusblommorna.....så det blev vad man kallar ett oplanerat köp, men nu står det här och sprider sin ljuvliga doft i rummet.





Utsäde till Mandelpotatis köpte jag, i år ska jag se om det kan lyckas med att odla dessa, för godare potatis finns inte enligt oss, det blir spännande.



Frö till Bond bönor, de har jag  tänkt att plantera som vindskydd till min lilla grönsaksodling, ifjor hade jag luktärter som vindskydd, bönorna ger oss även något ätbart och det är ju inte fel.
Jag har ännu inte hunnit med att fixa till frisyren på pelargonierna, men dagen är ju inte slut än. 
Kraam /Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: