Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 6 februari 2017

Fridag om det kan kallas så, med tanke på vad här ska göras???

Vinterväder igår kväll när jag körde hem ifrån arbetet, skulle vintern komma nu?? 
 Fem hästar stod och väntade på att få komma in för natten, så jag var efterlängtad. 

Några större snömängder hade det inte kommit under natten. 
Men den lilla snön som fanns i hagen, räckte för att hästarna nu på morgonen,skulle kunna rulla sig, de som jag gillar snö! 


I skrivande stund snöar det.... härligt, eller hur?? 
Jag tror att jorden mår bra, om den får tjäle under vintermånaderna. 

Utsikten härifrån  köksfönstret är som ett skådespel, med den ena fågelarten efter den andra, när jag sitter och äter min frukost. 
Måndag vilket innebär fridag för mig, ha,ha,...fridag?? här är en hel del arbete som ska göras bl a. något så roligt som att städa här i huset, roligare kunde man ha!! 
Men jag ska träffa goda vänner senare idag och det är ju alltid kul. 

Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: