Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 23 februari 2017

Här skulle jag kunna bosätta mig.

Vaknade i morse med en rygg som fortfarande gjorde ont. På med liniment , massage och det bästa mot slutet, vad det är??....jo att gå ut i hagen och hämta in en av hästarna. Det blev åldermannen Pjakkur som är mjuk i sina rörelser.



Strålande sol och fågelsång gjorde ridturen ännu bättre. Detta var underbart för min rygg, kände inte av det onda.....nog är det fantastiskt vilka underverk ridning kan göra. Jag skulle kunna bosätta mig där uppe i sadeln!
Allting har ju ett slut, så också ridningen för dagen, men det kommer en ny dag imorgon och då blir det ridning igen.
Sedan blev det till att koka lingonsylt, chokladkola och laga middagen till våra matgäster som så småningom skulle dyka upp här på gården, med förhoppningsvis en god aptit.



Desserten bestod av marängbottnar som jag fyllde med banan, grädde och choklad kolan, toppade med grädde och jordgubbar.....det var gott med den sega kolan, så det kommer jag att göra igen.

Allt fixat så nu väntade vi bara på gästerna.
God aptit hade de, så jag blev nöjd!......kul med matfriska gäster!!!

Svärsonen fick fixat så att min övervakningskamera i fårstallet åter fungerar, kan konstatera att jag inte hade klarat av detta själva, det var mycket som skulle om programmeras.
Skönt att kunna följa vad som sker ute i stallet när det nu blir lamnings tid.
Jag känner mig nöjd med dagen, ryggen känns bättre nu i kväll, så jag ska nog få den att kännas bra igen, efter mitt eget ihop knåpade recept.
Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: