Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 1 mars 2017

Mars månad och jag sår de första fröerna.

Åter tid för att byta ut månadsbilden ifrån februari månad till mars, som enligt mig är starten på våren. Påskliljorna är drygt en decimeter höga ute i trädgården och när jag var ute på en tur med en av hästarna hördes det fågelkvitter uppe ifrån träden.....så visst är våren på gång. Våren är för mig den bästa tiden på året, allt börjar väckas till liv i naturen och det är så härligt med fårens lamning, när vi  åter får små lamm som skuttar omkring här på gården.





Vad passar då bättre än att så de första fröerna av stockrosorna och hoppas på att de gror och växer för att så småningom kunna planteras här utanför stallet i mångfald, drömma kan jag och vet du vad?? Drömmar kan ingen ta ifrån mig!! 😊 
I år ska jag  försöka få ordning på utsidan av stallet med målning och lite nya växter i rabatten.


Otroligt egentligen att ett sådant här litet frö kan utvecklas till en stängel med underbart vackra blommor, men det tar två år innan den sätter blommor.
Ännu är det bara frön av stockrosor som jag har sått, men det blir flera sorter efterhand som vi går framåt och då blir det ätbart.
Jag hoppas på att du får en bra start på mars månad. 
Kraam/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: