Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 16 april 2016

VEM ÄR TJUVEN??

Jag gjorde mig till imorse, satte väckarklockan för ringning och gick ut och fixade hos djuren.... innan jag satte på kaffehurran och trodde i mitt envälde att mannen skulle göra mig sällskap vid frukostbordet
Men inte visade det sig någon här, när frukosten var klar , så är det när man gör sig till och brer klart smörgåsarna,det hade bara varit att sätta sig ner..... men har man suttit uppe halva natten och sett på film, så är det svårt att slänga dom lurviga över sängkanten! 


Jag hann även med en skogstur, med hundarna innan mannen steg upp! 

April.....medför både värme och 
frost, så ännu matar jag de vilda fåglarna. 
Nu är det så, att det har visat sig att någon är tjuvaktig......vem denna är?.. frågar jag mig. 
Det var andra morgonen som fyra talgbollar var puts väck,  jag hade hängt ut dom kvällen innan.... så tjuven smyger fram i skydd av nattmörkret....om denna sen har rånarluva vid sitt nattliga besök är ännu ett stort ???? 
Tror inte att denna, kan må speciellt bra efter att ha intagit en sådan fettrik måltid.... men smaken är ju som sagt, som baken.... delad!!

Bra mådde jag däremot, då det blev provsmakning av citronrullarna, som jag bakade igårkväll. Det slank ner både en och två, till fikat innan jag skulle ge mig av till jobbet. 





Det blev ett par rader här på bloggen och en kopp kaffe, när jag hade rast ikväll. 

Åter hemma... där djuren väntade på sin nattamat, tala om att vara efterlängtad,ha,ha!!
Så mycket mera var det inte tid till idag och imorgon är det åter en arbetsdag som väntar! 
Godnatt! /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: