Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 14 april 2016

TOG VARA PÅ SOLTIMMARNA!!

Morgonen var mulen, men det var uppehållsväder.... och det tackar jag för, då jag är friherrinna och kan göra vad som passar mig idag! 
Vad har då frun tänkt sig, jo!..det ska ridas. 
Hämtar in en häst ute ifrån hagen. 
 Himlen börjar spricka upp och solen skymtar.... härligt! 


Längtar till att få ge mig ut på en tur,till helgen blir det ingen ridning för då jobbar jag. 

Jag börjar med att rida Eilifur först, sedan får jag se vem nummer två blir, om nu inte vädret sätter käppar i hjulet. 



Så var vi klara till att ge oss iväg! 


Det blev en tur på två timmar, med sol och fågelkvitter..... nu händer det mycket ute i naturen, kabbelekorna står i knopp, björkarnas musöron börjar skymtas och en hel del annat vaknar till liv..... livet är underbart!! 
Åter hemma och Eilifur släpps ut i hagen. 


Underbart att få rulla runt efter turen!! 
Jag går och hämtar Fari, för ännu en ridtur. 




Ja det var mycket häst, men så såg det ut här på Liljegården idag. 
Imorgon tror jag inte att det står häst på programmet, då har jag en hel del annat som ska klaras av. 
Du är välkommen att kika in till mig igen om du har lust. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: