Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 30 april 2016

VALBORG OCH FÅRKLIPPNING

Här hos oss börj
ade Valborgsfirandet med klippning av fåren...  så dagen började med full rulle!... "bra början på min semester," att det blir gjort något,gillar inte att sitta och rulla tummarna. 

Tippa sitter och övervakar föreställningen dvs. när jag hämtar ut fåren.

Så börjar vi med det första fåret, det blir lilla Saga på åtta månader. 


Hon var så duktig, det var första gången som hon blev klippt. 
Så stod vår bagge Ulle på tur. 


När de är klippta och släpps in igen, blir de behandlade som främlingar av de andra fåren,som inte känner igen dom. 


Jag kan gott förstå dom,för visst ser de annorlunda ut, när de är klippta. 
Här ser du Saga före och efter klippningen. 


Sedan kom en av våra döttrar hit, så vi tog en tur ut i vår Herres hage, via hästryggen. 

Vädret var perfekt,varmt och gott, inte som förra helgen, då vi red i snöstorm. 


Lite tung i ändan Eilifur?? 

Vi körde en sväng och hälsade på goda vänner. 
Där var jag tvungen till att gå ut och titta på deras höns.... dessa trevliga djur, men jag har kommit över, att vilja ha höns själv, har insett att det räcker med djuren jag redan har. 
Men titta kan man!! 

Hemma igen och en kvällstur med hundarna.... ljuvligt att få höra koltrastens kvälls serenad,uppifrån någon grantopp.


Det händer så mycket ute i naturen och det måste jag ju föreviga på bild, gissa om hundarna tycker att jag är hopplös med mitt fotograferande.... Winston är van och lägger sig snällt ner, men Hero tycker att det är rena rama pesten. 
Här ser du ett litet potpurri av mina bilder ifrån turen i kväll. 


Någon Valborgsbrasa har det inte blivit här , men med god mat och med ett glas rött firade vi in Valborgsafton.


Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: