Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 22 april 2016

KLÄDESVISNING PÅ LILJEGÅRDEN

Vaknade till strålande solsken, då är det inte svårt att svänga de lurviga över sängkanten. 
På med kläderna och ner för trappan , ut för att fodra hästar och får.  

Fari alias kungen och hans lilla käresta Wilda ,står först i kön, man tager vad man haver.... hon är det enda stoet i flocken,  så han har inte så mycket mer att välja på!



Även om solen sken, så var det kyligt på morgonen....  ulltröjan värmde gott!..,, snyggt  är det inte, men vet du vad?.... det struntar jag fullständigt i. 

Så skulle fåren släppas ut och få sin frukost. 


En snabb frukost och sedan skulle det helghandlas både till gårdsfolket och djuren. 
Det blev till att hoppa i andra kläder och se till att få det gjort. 
Kolla in frun, bestämt har hon sina nya grisfärgade (puderrosa) dojor på fötterna! 


Hemma igen, byta kläder.... för nu ska frun träna armmusklerna. 



Idag påtade jag ner de första fröerna i jorden, det var luktärtor som  förhoppningsvis, ska växa sig höga och bli  ett vindskydd åt grönsakerna. Jag tycks ha god tro!! 


Sedan blev det ombyte igen av kläder, för jag måste utnyttja det fina vädret med en ridtur. 





Så mycket det händer i naturen på ett par dagar.... då stod kabbelekorna i knopp, nu lyste det gult av utslagna blommor. 

Så blev dagen till kväll, tid för att hoppa i myskläderna. 
Ha det gott och jag hoppas inte att lantlollans klädesvisning har tråkat ut dig för mycket....för så här är lantlivet för mig! Jag skonar dig för dagens sista klädbyte.. ha,ha!!
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: