Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 18 april 2016

MÅNDAG OCH BESÖK PÅ GÅRDEN

Vi hade vädrets makter med oss idag.... äntligen parerade det, med våra fridagar för en tur tillsammans på hästryggen. 


Väl påpälsade, gav vi oss iväg. Fari (hästen)  tyckte verkligen att detta var lattjo, skulle vara först i galoppen och gick om mig och Pjakkur! 
Rena rama galopptävlingen, sticker inte under stol med att vi tyckte att det var lika roligt som hästarna. 



Här går det i en lugnare takt, det var omöjligt att filma under "gallop loppet!" Skulle kanske ställa upp i ett galopplopp med  islänningarna... Ha,ha!!.... ja, det hade varit en syn för gudarna!! 

Tiden går fort när man har roligt, vi gav oss iväg kl.12 och var hemma igen och klara för fika kl. 14:45.....men du, man har inga bekymmer med att tiden skulle gå i slowmotion, då man som jag, är en inbiten lantlolla!! 

Nej men Eilifur, kunde du inte gjort dig lite ren, när du skulle få vara med på bild?? 

Det var ett trevligt besök, både för mig och hästarna. 
Sedan blev det ett besök för mig i bygghandeln, det skulle handlas armeringsjärn till mitt projekt, 
här hemma.... lite flera kryddväxter slank det också med hem. 
Kul att du tog dig tid till att titta in till mig  kram /Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: