Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 19 april 2016

SKULLE HAFT FIXAT LITE.....

.....ute i min kommande grönsaksodling idag, men regnet satte käppar i hjulet...då detta skulle ha gjorts på förmiddagen. 

Jag fick istället läsa lite om det i den senaste lanttidningen vid frukostbordet. 




Tydligen ger det störst skörd om man sår i flera omgångar... rätt logiskt! 

Solen grinade åt mig då jag var färdig ute i stallet. 

Allt klart tills jag kommer hem ikväll och ska hämta in hästarna. 

Sol... men då var det försent att börja med plantetingskragarna, men det kommer en dag imorgon. 
En ny planta citrontimjan som jag köpte igår, blev iallafall planterad... så litet hann jag med åtminstone....man ska vara glad för det lilla! 





Även om jag skulle jobba, så blev jag glad åt, att ni andra som är fria fick en fin eftermiddag med sol. 
Pelargonier  lär det dröja ännu ett tag, innan jag vågar plantera ut .... jag får glädja mig så länge åt Penséerna, som börjar att sätta fart med blomningen i lådorna nu. 
Ingela.... ha inte så bråttom, tag en sak i taget och håll dig till grönsakslandet, ja,ja!!....ska försöka! även om det är svårt, vill helst göra tusen saker samtidigt! 
Nu ser vi framemot ännu en fin dag. Kram /Ingela 





K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: