Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 26 april 2016

NY VINTERHAGE.

Nu ska här sättas nya stolpar och nytt fårnät, samt även utöka vinterhagen för fåren något.
Så det blev till att efter jobb, köra och köpa fårnät och kramper. 


Så snart de är klippta, ska de flyttas över i en av sommarhagarna.


Tala om att vara nyfikna! 
Nog pratat om fårstängsel.
En sak som är säkert, jag skulle inte vilja vara en växt här hos mig.... för jag är allt en slarva, då det gäller att servera växterna deras vatten, det är inte mycket de begär, ändå har jag lätt för att missa detta!... jag får allt skärpa mig, för hur ska det gå, för min blivande grönsaksodling om jag missar vattningen? 




Eller så får växterna stå i glaskupor, då behövs det ingen vattning, det sköter sig själva. 
Dessa har stått inne i glaskupan utan att jag har vattnat dem, sedan december månad....


En enkel rulltårta med päronsmörkräm blev det bakat, till kvällskaffet. 



Detta var vad lantlivet, bjöd på idag. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: