Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 15 april 2016

FORTSÄTTNING IFRÅN GÅRDAGEN

Ja nu var det projektet som skulle påbörjas, kan andra, då ska banne jag också klara det!! 
Vad är det jag ska klara undrar du kanske, jo konsten att odla grönsaker. 
Odlingskragarna har jag tidigare inhandlat, så även marktäckväven så nu skulle dom på plats!

Så har de intagit sin plats, men ännu återstår det mycket. Femton säckar planteringsjord och tre säckar gödsel.... en god början, men mer behövs. 

Ännu är det ingen ko på isen, jag hinner säkert bli färdig innan det är tid för det roliga... dvs, så och plantera! 
Jag måste skaffa hem armeringsjärn, dels till att rama in det hela på kortsidan och så måste sockerärtorna ha något att klättra på. 
Gjorde iordning lite bland kryddväxterna, men persiljan och rosmarinen får vänta med att planteras till frostrisken är över. 




Måste ut och röra på mig i vår Herres hage, så jag tog hundarna och gick en tur i det fina vädret! 


Oh!..nu skymtar man knopparna på häggen, blir lite bedrövad när jag tänker på den stora fina häggen som växte här i trädgården, men som stormen tog i höstas.... det gjorde mig ledsen...men nu är det som det är. 

Bakningen tog jag itu med igen igårkväll, då det åter började regna. Vad det blev.... Citronrullar! 

Gårdagen avslutades med lite goda ostar och ett glas rött.... bra avslutning på en helgkväll. 


Idag blir det varken rött eller ost, för nu väntar det en helg på mitt arbete inne i byn. 
Du får ha en härlig helg,  det kommer jag också att ha... på jobbet! 
Kram/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: