Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 22 april 2016

PLANTERINGSHJÄLP OCH FJÄTTRAD VID SPISEN!!

Lavendel, Pelargonier och Kryddväxter måste jag se till att få planterat idag. 
Det ser ut som om jag ska få hjälp med detta, för en av gårdens katter fick en förkärlek till växterna. Så det där med hjälp, tål nog att diskuteras! 


Tydligen var där något intressant för katten, vad?... vet inte jag!! 





Jag hade middagsgäster igår, så det bakades och lagades mat. Så jag rörde mig inte långt ifrån spisen, var närmast fjättrad vid denna, hi,hi!
Ingen fara jag gillar att både baka och laga mat, så det var enbart roligt!! 




Jag fick ett recept av min arbetskollega på en "Kokos /maräng stubbe, så denna bakades igår. Jag fyllde den med blåbär, björnbär och grädde, Jordgubbarna serverades till. 
Den blev lyckad, just med kokosen.
Tack Carina för ett bra recept! 


Jag delar med mig här av hennes goda recept.
                         CARINAS                         KOKOS/MARÄNGSTUBBE   

5 äggvitor 
Vispas till hårt skum 
2 1/2 dl socker 
vispa i detta till hårt skum 
2 1/2 dl kokosflingor och 
1 msk rivet citronskal 
blandas försiktigt i marängsmeten. 
Smörj ett bakplåtspapper med smör och strö 1 dl kokosflingor på. 
Bred ut marängsmeten på bakplåtspapperet. 
Baka mitt i ugnen i 150 grader i 
ca: 30 -40 minuter. 
Vänd upp marängen på ett bakplåtspapper o låt svalna där med plåten över. 
Vispa 2dl grädde och bred på marängen o lägg på bär. Rulla ihop marängen o ringla smält choklad på. 
Servera frukt till. 
                     Lycka till! 






Du får ha en fortsatt fin dag, hitta på något roligt som förgyller just din dag!
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: