Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 29 april 2016

LITE SMÅTT OCH GOTT!

Längtar verkligen att kunna få så i mina plantetingskragar,som står färdiga för sådd! 
Igår tog jag fram färg och pensel, skyltar med information om vad det är, som så småningom kommer att växa upp ur myllan,blev målade .... det var nog ingen dum idé för en gröngöling som jag...som inte ser skillnad på varken det ena eller det andra! 
Du märker att jag är optimistisk!!när det gäller mängden av grönsaker som ska såss,med tanke på alla skyltarna som jag har målat.  Man måste tro på det man gör... är det inte så?... rätta mig om jag har fel! 


Nu har jag iallafall skyltarna färdiga, till min blivande sådd....sedan beror allt på vädret! 





Just nu känns det avlägset, när man behöver dra ner mössan över öronen, då man ska gå utanför dörren. 
Snart kanske vattensamlingen, som har blivit i en av hagarna fryser till is....så att jag får snöra på skridskorna?? 


Jag har en magnolia i det som kallas trädgården, men knopparna ser ut till att ha tagit stryck av all väta. 



Jag var inom min dotter igår, såg att hon hade tagit in syrenkvistar, denna växt får mig alltid att tänka på skolavslutningar. 


Visst är det en underbar tid vi går till mötes?   
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: