Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 21 april 2016

EN LÅNG HISTORIA OM ETT PAR SKOR!

Denna gången var det inte hästarna som skulle ha skor.... men däremot frun här på Liljegården. 
Jag gick in i byns skoaffär, som har ett otroligt stort sortiment av skor, jag hade tänkt mig ett par svarta gympadojer. 
Många var skorna som jag provade, expediten var vänlig och hämtade flera  inifrån lagret... så äntligen fastnade jag för ett par, men jag behövde en storlek större och det fanns så klart inte! 
Då kom hon med ett par i vårens modefärg, min spontana kommentar var " nej!... men de är ju grisfärgade! "....hon rättade mig genast och sa att de är puderrosa rosa!  Ja, ja låt mig prova, och du de satt som en smäck, det blir inte alltid det man har tänkt sig! 
Så nu spatserar frun på Liljegården omkring i puderrosa rosa dojor! eller om du vill i "grisfärgade!" 




Oj!!  det blev en hel roman om ett par skor!! 
Men du, jag har ju faktiskt haft skor i denna kulör tidigare, då jag dansade balett i drömmarnas värld! 


Så kom inte och säg, att  en lantlolla  inte hänger med i modet. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: