Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 8 april 2016

FRIDAG OCH SÄLLSKAP VID FRUKOSTBORDET!

Jag brukar inta min frukost ensam, för att jag är först uppe.... då jag har en hel del att fixa innan jag sticker till mitt jobb. 
Men idag var det fridag för frun här på gården, vilket innebar att jag hade sällskap av mannen vid frukosten. 

Det blev en tur in till Ängelholm för att inhandla pallkragar. Det blev tio stycken, så nu ska frun odla grönsaker som aldrig förr ha,ha!!
Fröpåsar med både det ena och det andra åkte ner i korgen,
lite nya kryddväxter att förnya med,  samt ett par krukväxter fick det också bli. 
Bilen var fullastad med jord, gödning,  pallkragar och växter, då jag åter styrde kosan hemåt. 




Det är ett måste med färska kryddor till lammköttet och mycket annat i matlagningen.... då är det skönt att bara kunna gå ut och ta vad man behöver. 
Kryddväxter är lätta att odla, så det passar mig och du.... detta har jag lyckats med!! 

Men nu ska det bli både morötter, sockerärtor, sallad, gurka och jag vet inte vad? i mina pallkragar. 
Det gäller att leva efter mottot "allting går, utom tennsoldater.... bara man har viljan och den fattas jag inte!! 




Vädret har inte tillåtit så att jag har kunnat fixa mina små trädgårds täpper......men det kommer så fort vädret blir bättre. 
Detta var lite av förmiddagens händelser, nu är det kväll och alla djuren är installade inför natten. 






Så nu tänker jag snart, avsluta fredagen med en bra bok. 
Så jag säger" Godnatt"
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: