Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 13 april 2016

NYA SKOR OCH WIENERBRÖD!!

Vår....tid för de vita vårskorna, ja, det hade varit något... eller vad säger ni killar? 
Jag tror att jag skippar det där med vita, för det gäller hästarna som ska ha skor..... hade själv behövt nya skor, men det får jag fixa en annan dag. 
Min duktiga hovslagare, kom som vanligt punktlig, det uppskattas verkligen.

Här står nummer två och blir skodd.


Han spejar ut, för att se vart Fari tog vägen, då han stolt spatserade ut i sina nya vårskor. 

Min äldsta islänning Pjakkur, höll på att slumra till då han skoddes. 

Jag skulle haft ridit i eftermiddags, men du, det blir inte alltid som man har tänkt sig ....... som du säkert vet. 
Det blev regnväder, i och med det så ändrades min plan, till att istället sätta igång och baka wienerbröd med mandelmassafyllning. 


Jag bakar inte mina wienerbröd färdiga, jag gör dem så pass färdiga genom att låta dom jäsa och penslar med ägg samt strör pärlsockret på. Sedan låter jag de stå på plåten och så in i frysen med dom. När de är frusna, stoppar jag dom i burkar och sedan är det bara till att plocka fram när jag behöver och baka dom då..... på så sätt får man alltid nybakade wienerbröd.

Wienerbrödsbak tar sin lilla tid, ett evigt kavlande,vickande och vilande.... men det är värt mödan. 
Det är alltså inte jag som vilar, det är degen. 


Det blev några till kvällskaffet! 

Du får ha en fortsatt skön kväll och ditt besök här, är alltid lika uppskattat. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: