Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 23 april 2016

BAKNING OCH KUNGEN PÅ LILJEGÅRDEN

Här började dagen med ett brödbak, så att vi inte behöver suga på ramarna!  hi,hi!!

Inga konstigheter, jag tog ett gammalt beprövat recept, men jag hade helst velat baka ett surbrödsbak, men det kunde jag glömma... för någon surdeg hade jag inte! 
Jag hade heller inget rågmjöl hemma, vilket gjorde att någon surdegskultur kunde jag inte sätta igång.   
Men det blev bröd ändå!! 






Visst är det bra härligt, när man kan börja plocka in lite blommor,även om det bara är som här lite i ett snapsglas. 

Ännu en fridag, vilket innebär en ridtur, jag måste ju utnyttja friheten!
 Det blev självaste kungen på Liljegården, som jag fick äran att rida idag.... det du, inte illa!! 



När vi åter kom hem, efter en härlig tur.... vem står då utanför  stängslet och betar, jo ingen mindre än våran lille rymling... som lyssnar till namnet Lasse!
Det var tredje gången idag, husse har inte varit hemma, så Lasses utbrytningar ifrån hagen, beror kanske på att han saknar husse!
Så det blev till att ta huntingen och sätta in honom där han ska vara. 



Imorgon hoppas jag på uppehållsväder, så att jag kan rida ut, tillsammans med dottern. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: