Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 29 april 2016

SEMESTER!!

Sjutton dagar semester framför mig, underbart är ordet!! 
Njuter av friheten och tog hundarna för en tur i skogen.
Mycket dofter som bara hundarna känner av ,en annan är helt omedveten om denna doft värld! 



Idag var det härligt ute, luften var ljummen, så kanske vi äntligen får vår. 


Vår Fårklippare ringde på eftermiddagen för att bestämma tid för klippningen av fåren, så tidigt imorgon bitti kommer han hit. 
Så det blev till att förbereda för detta bl.a sätta på halsband på de får som fattades detta. 
Fick lurat mannen till detta, då det kan bli lite turbulens inne hos fåren, när detta ska göras. 
Man står inte pall då de kommer springande mot en, förra gången hade jag plötsligt ett får mellan benen och kunde inte komma av då de andra stod runt omkring. Du, jag kan lugnt säga, att ska jag rida, så föredrar jag att göra det på en häst!!....och inte på ett får bak och fram!! 






Love stannar och betar på rätt sida.

Men Lasse och hans syrra Lillan tror att gräset är grönare på andra sidan!! 

Lägg t
Alla som ska klippas,har nu  halsband....det gör att det är lättare, att få tag på fåret, när det är tid.

Så gick eftermiddagen och så var det åter kväll.

Ha det gott!
Kram /Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: