Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 25 april 2016

STUESITTARE!!

Fyra minusgrader  i morse, påskliljorna och Penséerna hade lagt sig ner av nattfrosten, men vaknade upp igen då frosten hade gett vika. 






Så det blev en värmande brasa, innan jag skulle ge mig ut för att skrapa bilrutorna.... brrr!

Det snöar ena minuten och i nästa skiner solen, men någon värme... Nej!... det är allmänt ruggigt. 
Någon lust att påta i jorden var det inte tal om, jag kan förstå att sparrisen stannar under jord, det hade jag också gjort om jag hade varit den! 

Så idag blir lantlollan, stuesittareoch går bara ut de gånger som det är nödvändigt. 
Mjölpåsarna åker fram och det blir bakning. 





Är man assistent här på Liljegården, då får man bekänna färg..... här kan man inte ligga på latsidan! 



Det blev ett bröd, som heter duga... Jätte stort!! och Gott!! 




Lammen och fåren räds inte dagens väder, men så har de än så länge sin päls,men den ska förhoppningsvis falla nu i veckan och då blir de nog också stuesittare hela flocken. 

Såg att det var några stuesittare redan  när jag kollade in i stallet. 


Där fanns även katterna, de såg ut till att njuta i stuevärmen. 



Summa summarum, så har det inte hänt så mycket mer här på gården i eftermiddag, än de vanliga lantsysslorna. 
Nu blir det soffhäng med fika och en värmande brasa! 


Ha det gott, har du lust.... så titta in imorgon!  Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: