Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 27 april 2016

SNÖ OCH MARÄNGER

.......om det, jag säger bara brrrrr!!..usch!!
Var ledig i dag och hade tänkt mig en dag med mycket utevistelse.
När jag hade släppt ut djuren, gick jag in och kurade vid brasan med en varm kopp kaffe. Oh!... det lät hemskt, djuren släpps ut i detta väder, men du jag tror inte att de bryr sig speciellt mycket!!



Sitter och funderar på vad jag ska bjuda på, för idag är det tid för veckomiddagen här på gården.


Tänder brasan, sitter och njuter av värmen som denna sprider med en kopp kaffe.

Men inget varar för evigt, så småningom var det tid för att ge sig ut i snö/regnvädret, för att mocka  hos djuren......vill inte gå ut ifrån, den härliga stuevärmen!!
Så det blev till att dra mössan långt ner över öronen och på med vinterjackan.

Marängswiss hade jag tänkt till kaffet, efter thaimaten som jag hade bestämt mig för att laga , kunde vara gott med lite sött efter den starka maten.
Men några maränger hade jag inte, så det fick bli till att baka.



Då ugnen ändå var varm, blev det även två matbröd.



Receptet på marängerna hade jag inte provat förut, jag använde några till Marängswissen och sedan åkte resten i sop hinken .....  de var alldeles för söta!!


Ja,ja.... det kan ju inte alltid, bli till belåtenhet!!

Idag har jag beställt tid hos slakteriet för slakt av två lamm, de andra får gå kvar ännu en tid.
Imorgon ska jag ringa min veterinär för kastrering av lammet Lasse.... lamm eller hund?, det kan ju diskuteras.

Detta var några små axplock, härifrån Liljegården idag.
Kram/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: