Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 4 april 2016

BLÅBÄRSPAJ OCH JORDGUBBSPLANTOR

Jag äger inget jordgubbsland, men däremot har jag tre pallkragar med plantor, som förser mig med de jordgubbar som jag behöver.
Ve och fasa!...var mina ord, då jag kollade över, hur det såg ut och det kan jag säga dig ...någon skön syn var det inte.

Kan undras om eländet kommer att bära några bär i år? Det var bara till att sätta igång och rensa upp
i bedrövelsen....

...lite gödsel kastade jag också till dom, så nu blir det bara till att vänta och se vad som blir av det hela.
Billie gjorde så gott han kunde för att hjälpa mig. 



Sedan återstod den dötråkiga städningen i huset efter helgen, så det var bara till att bita i det sura äpplet och sätta igång med detta!!

Det gick rätt fort, det är värst innan man börjar...eller hur?







Ute på min lilla veranda, stod fortfarande vinterpyntet kvar...skridskor, lyktor m.m.
Så det packades ner för att lämna plats till något mera passande i April månad.




Då jag har gott om blåbär i frysen, som vi plockade i somras, så fick det bli blåbärspaj till kvällskaffet....det kan glädja mannen, jag själv är ingen paj älskare....men vad gör man inte för att glädja någon annan?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: