Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 21 april 2016

VÅR ÄLSKADE WILMA.

Planterade Penséer till minne av vår älskade hund, som lämnade oss i höstas. 





Jag har två äppelträd som varje år blommar med massor av blommor och varje år är jag lika förhoppningsfull att det ska bli många äpplen....  äpplen blir det, men många... nej!! 
Om det beror på att jag inte sprutar träden med insektsmedel, vet jag inte, men du det finns så många som kan det där med äppleodling, så jag får hämta mina äpplen hos dom. 

Någon äppleodlare lär jag aldrig bli, så det har jag gett upp.... inser mina begränsningar, när det gäller fruktodling. 


Måste visa påskliljorna som nu står i full blom här, de klarar jag av bättre!! 

Idag ska vi få gäster (snyltgäster) hi hi!!.... Nej, det är våra kära som kommer, för att tillsammans med oss äta dagens middag. 
Vad ska vi äta?... sitter och bläddrar i en kokbok,  för att få lite inspiration. 
Det blir till att sätta sig i bilen och köra in till byn, för att köpa alla ingredienserna som behövdes. 


Det blir till att sätta fart, för det ska även bakas något gott till kaffet som vi kan ha efter maten. 
Vad det blir?... får du se i nästa inlägg. 
Ha nu en riktig mysig dag, vi ses! 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: