Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 6 april 2016

ONSDAG /MIDDAG!

En arbetsdag var avklarad, hem och ta mig an alla stallsysslorna innan jag skulle fixa för onsdagens matgäster. 
Vi blev dock en mindre skara till middagsbordet idag (fem),det är ju så att alla inte alltid kan komma pga.jobb/skola. 

Idag stod mannen med huvudet i grytan,för det var han som stod för lagningen av huvudrätten och jag för desserten....det kallas lika arbetsfördelning. 
Det serverades "Ungersk Gulaschsoppa m.bröd och Vit chokladmousse m.jordgubbar/lakritskross.

Angående mannens skapelse du!.. han hade verkligen lyckats... Gott!! 
Om vi nu fortsätter med desserten, så tog jag receptet ifrån ett matprogram, det såg så gott ut. 
Det var lite av en upplevelse och det blev uppskattat.
Här har du receptet ifall du också vill prova. 





Så enkelt att göra och kombinationen med chokladen och lakritskrossen/jordgubbarna var en tio poängtera.







Jag garanterar att denna dessert kommer jag att göra fler gånger.
Nu har matgästerna åkt hem och jag är nöjd med kvällen. 
Så det är snart godnatt. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: