Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 2 april 2016

GRÖNA FINGRAR?....NEJ MEN SVARTA!!

Med fingrarna i den svarta myllan, arbetade undertecknad igår, för fler penséer skulle i jorden. Tur att jag hade arbetat, för jag var inte vacker om händerna efter mitt svartjobb....kan inte skryta med att jag hade gröna fingrar, för de var svarta som kol!! 
Jodå!... jag vet att det finns något som heter trädgårdshandskar... men då allt ska gå i en rasande fart, hade jag inte tid att få på sådana tingest på mina ivriga händer,har förresten inga om jag ska vara ärlig!! 
Men mitt mål var att få Penséerna i jorden och så blev det... lite skit under naglarna, har ännu ingen dött av!






Nöjd efter uträttat arbete, men det ser ännu inte mycket ut för världen, men tittar du riktigt noga så ser du något lila som sticker upp ur myllan. 

Ja, det var allt ifrån oss här på "Trädgårds lördag" 
I nästa program, ska du få se hur Penséerna har vuxit!
Nu väntar lite annat arbete på mig, men det var trevligt att du tog dig tid att titta in till mig så här på morgonkvisten. 
"Ha det gott" 
Kram)/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: