Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 20 april 2016

LÄNGTAR TILL ATT FÅ PÅTA NER FRÖN!

Vilken morgon, minusgrader och en sol som skingrade morgondiset ute i hagarna..... bättre kunde det knappast bli. 
Saga passade på att njuta av morgonsolen. 


Hästarna hade vistats ute under natten och såg nöjda ut med vädret.... skönt för dom att få vara ute i friska luften, men blir det regnväder, så blir de installade....hönsmamma som jag är. 



Åter hemma och kunde njuta av solen. 
Fåren behöver klippas inför sommaren, så i nästa vecka kommer min fårklippare hit och fixar till sommar frisyrerna på dom.... det blir den vanliga sommarfrissan, ingen invecklad frisyr. 
Detta är ifrån höstens fårklippning. 


Nya jordärtskockor har jag satt idag , så att jag kan laga soppor, purér och ha till bakning under höst och vinterhalvåret. 
Jag går och väntar på att den första sparrisen för i år, ska sticka upp...det är tid nu, men ännu syns det ingen. 
Pysslade lite ute i det som så småningom, ska bli vårt lilla grönsaks skafferi. Jag fyllde på ytterligare ett antal säckar med jord och gödning. 



Oh!...vad jag längtar tills att det är tid, för att påta ner frön i jorden... och jag säger förhoppningsvis kunna se det växa!
Ska förså lite inomhus i krukorna , som jag inhandlade idag. 


Detta var lite ifrån Liljegården, du får ha en fortsatt skön onsdagskväll. Har du lust, så ses vi imorgon. 
Kram /Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: