Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 22 juli 2015

Rosendofter och hönsdrömmsr

Duggregn och grå väder igen, jag ville så gärna få vakna upp till en sol som lyser..... det är så man tänker sig sommaren,....men tyvärr så blir det ibland bara till en dröm!

Plockade de sista av jordgubbarna igår, nu får fåglarna ta de som är kvar. 

Är stolt över de ynka två rosenbuskar jag har..... man får vara glad för det lilla!! de har en underbar doft. 


Veterinären kom hit och vaccinerade hästarna igår. Så skulle tackan undersökas och det visade på en mediskskada, hon fick en injektion med smärtlindring och vi ska ge henne det var tredje dag ytterligare två gånger.Han var tveksam till att hennes hälta skulle försvinna ,så det gäller bara att avvakta och så småningom låta henne gå med sina lamm i en egen hage. 



Vi fick se till att få hem mera halm till fåren ,så vi slog två flugor i en smäll och besökte goda vänner samtidigt. 
Jag kollade på deras höns och drömde mig bort en liten stund .... älskar dessa djur ,men jag får nöja mig med att drömma!! 


En galande tupp ,kan det bli mera landet ........svar Nej om du frågar mig, jag kan ännu minnas hur det var .....då det begav sig med tupp och hönor som gick runt här på gården och kacklade. Nu är det så att mannen här, tycker att mitt kacklade överglänser mer än väl en hel hönsflock!!.... vad han nu menar med det?? hi,hi!! 

Vännernas ena lille son ,har egen häst.... en söt liten shettis. 
Deras andra hästar, som består av travhästar är jättar i jämförelse. 




Äkta syskonkärlek, mellan dessa elva veckor gamla källingar..... underbara. 
Min ena stallkatt har inte synts till på ett par veckor ,troligen så finns hon någonstans i närheten.
Hon kommer väl hem igen, när det blir ont om mat ,så här har det varit de senaste åren...... plötsligt dyker hon upp igen från ingenstans. 
Så här såg gårdagen ut på ett ungefär, för oss här på gården.

Nu får du ha en riktigt härlig dag och Du är alltid välkommen att titta in till oss och vår vardag här på Liljegården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: