Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 10 juli 2015

Vaknade till ett strålande väder, solen skiner..... underbart!! 
Bären till morgonens yoghurt, plockas utanför dörren.... jordgubbar och stora härligt röda hallon. 


Mätt och belåten, begav vi oss ner på shopping i byn..... här är det närmare avstånd än hemma... 5 min, sedan är man mitt i byn!.....frun på Liljegården har hamnat mitt i civilisationen, annat än hemma på landet!!! 


Jag kan inte låta bli med att köpa växter med mig hem ,mycket roligare utbud och billigare här över. 

Det blev även besök i antikvitetsbutiker och ett par köp. 
Om 

Är man incheckad på "Badhotellet"
då ska man banne mig bada och så gjorde också frun .......sköönt !!

Killen på bilden, är en riktig badkruka, likaså hans matte och husse. 

Massor av fisk har stått på menyn,  nyttigt och gott..... det sägs ju att man även blir klok av havets läckerheter..... så gubben min  får hem en klok fru, inte dåligt!!! 

Schemat för imorgon innehåller loppisar, som säkert har en massa saker.... som jag inte visste att jag behövde och sedan ska vi inte tala om hur lycklig mannen där hemma kommer att bli. 
Kul att Du hänger med mig, även om jag befinner mig i Danmark. Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej
    Kan bara hålla med....jag ÄLSKAR Danmark och loppisar
    Sushi kan jag dock klara mig utan.
    Ha dé gott
    Kram Lena

    SvaraRadera

Kommentar: