Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 14 juli 2015

Hemma på gården igen!!

Åter hemma, vilket jag snart blev varse ....såg att en av tackorna hade gått ifrån flocken och lagt sig. 
Som tur var, så var en hästbox inte tömd..... så jag fick gå ut och hämta tackan, så nu är hon inne i hästboxen .Hon är halt på ett bakben, så jag får se om vila hjälper, aptiten är det inget fel på. 

Det var en hel del att packa upp .....
till mannens glädje hi,hi !!
Lite gott, iform av dansk mat, blev uppskattat av honom ....... lite mutor, ha, ha!! 
Jag fick även ge mig i kast ,med att plocka jordgubbar,då det bara är jag som äter dessa....så det var ingen som hade plockat.
Ja, du!!.... nu börjar lantlivet igen, slut på friherrinne rollen och på med gummistövlarna!!! 

Alla blommor som jag hade köpt,skulle sorteras och det var en hel del .Så nu hänger det en del pioner inne i sadelkammaren för att torkas.....jag tog ifrån några att njuta av i en vas ......älskar pioner!!

Tisdag morgon och härligt väder. 
Nu får jag ta vara på dagen, som börjar med städning inomhus.... vilket är mindre roligt, men ett måste...... hundhår och åter hundhår!! 
Du får ha en fortsatt bra dag, jag hoppas att Du också hade några härliga dagar i Helsingör! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: