Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 7 juli 2015

Hemgjord glass och bakade våffelstrutar

Oj,vad man får lust till mycket, när det blev svalare. 
Städningen gick som en dans, jag hann knappt hänga ut tvätten....torkade på nolltid,så jag hann med många maskiner tvätt. 
Så i gårkväll kröp jag ner mellan lakan, som hade en ljuvlig doft.

Jag hittade ett recept på hemgjord vaniljglass och ett på bakade våffelstrutar...... detta måste provas. 
Jag smaksatte glassen med vaniljstång och hackade jordgubbar. 
Du kan smaksätta den med precis vad du vill. 






Så var det dags att baka våffelstrutarna. 




Både glassen och våfflorna, blev uppskattade...... jag kan med gott hjärta rekommendera, "att prova du också. "

En tur på hästryggen blev det också, då det inte längre är så hett!! 




Usch!... nu tycker jag att dagarna går lite väl fort, har mycket som jag hade tänkt att hinna med på min semester. 
Får nog se till att göra en lista på sakerna jag vill ha gjort och bocka av efter hand...... så jag inte kommer in i den trallen " jag kan fixa det imorgon ".
Kul som alltid med Ditt besök här hos mig. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: