Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 juli 2015

JULBAK! och GÅRDSROMANTIK på LILJEGÅRDEN!!

Ljuvliga morgonstund, kan inte annat än känna mig full av energi, då solen har klätt in gården i dess värmande strålar ....underbart !!

Å 

Ett julbak i julimånad, blev jag sugen på att sätta igång ..... tidigt ute, tycker du kanske?. .
nu var det varken pepparkakor eller andra julkakor jag skulle baka. 
Nej, det var Ernst julbröd, som är såå gott, att det kan bakas andra gånger under året, än bara till julen. 

Fram med ingredienserna och jag dubblar receptet så klart , tycker inte det är lönt att baka ett bröd. 
Glömde att kolla hur många bröd det skulle bli, antog ett.... men oh!  så fel, två stycken. Där stod jag med deg till fyra bröd.... men det ordnade sig, tur att vi har två ugnar!! 
Så det blev inte bara ett julbak utan även ett sådant, som varar fram till julen!!! hi,hi ..
Det skrivs så mycket om det ljuvliga lantlivet i veckotidningarna, jag håller med, skulle inte vilja byta.... för allt smör i Småland! 
Idag har det varit ljuvligt här, så kallad äkta gårdsromantik i ett skimmer av rosa toner.... 


Vad sägs om detta ?.... är väl romantiskt i högsta grad, tömma dynga i fårstallet!! hi,hi!!! 

Kaffepaus är inte illa och mitt i det hela får vi dessutom besök här, då blir pausen  extra trevlig och inte minst ....extra låång .


Så denna dagen har gått åt ,med lite av varje .

De små lammen hoppar och skuttar, så där är det full rulle. Tackan är fortfarande halt, men jag tycker hon rör sig lite mer ,jag hoppas på det bästa, så att de ska kunna släppas ut på betet hos de andra. 
Så är det kväll här på gården och mörkret har bäddat in gården till dess nattvila. 

Så har Du fått känna av lite gårdsromantiken  här på Liljegården, titta gärna in igen....låt dig inte avskräckas, av gårdsromantiken, det tillhör lantlivet!! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: