Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 19 juli 2015

Ska, ska inte, ska!!

Igår morse efter frukosten, hade jag tänkt mig att ta en efterlängtad ridtur.... ser på himlen och det ser oroväckande mörkt ut i kanterna. Ska jag ge mig ut??... det är frågan!! 
Plötsligt börjar regndropparna falla, svaret blir därför... ska inte!! 
Ändrade planer, kör istället in till min dotter och vi åker iväg på en liten secondhand tur.... och kan du tänka dig?.. jag gör av med hela summan av trettio kronor!! 

När jag åter är hemma, bestämmer jag mig för, ska rida ut en tur....nu lyser åter solen, härligt!! 

 Nu du vännen, ska vi äntligen komma ut och se världen!! 
Vad jag har längtat att få ge mig ut, det var över en vecka sedan sist, men nu bär det iväg. 
Vi får möte ,så det gäller att hålla till höger. Hästen vi möter, är ett par storlekar större än de jag brukar köra.
 Vi passerar äpplelunden, där vi brukar pausa.... men ännu är inte äpplena mogna, hästarna älskar detta ställe på sensommaren, då de kan smaska i sig av de goda äpplena. 
Så styr vi åter kosan hemåt och det går i ömsom tölt och galopp!! 
Så åkte flugtäcket åter på, hjälper något mot alla bitande odjur som det finns gott om nu... Usch!!! 


Sedan smakade det bra med lite mat och Stallkatten Billie tyckte att det luktade fågel (anka) så han gjorde mig sällskap och fick självfallet en smakbit!! 

Oj,det blev mycket häst, jag hoppas inte att jag har pinat dig för mycket!! med häst!! 
Ikväll tycktes jag märka att kvällsmörkret börjar smyga sig på, lite tidigare.... tände lite stearinljus.... men det kändes inte bra, så jag blåste ut dem illa kvickt.... vill inte få höstkänslor redan!! 
Hösten är inte min årstid, hoppar gärna över denna.... men den måste genomlidas!!... men inte ännu, för nu har vi sommar... Yes!!! 
Tack för att Du har stått ut med att läsa hela bloggen om det nu är så,att du inte gillar hästar! 
Nu är det en ny dag och med den, nya utmaningar .
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: