Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 8 juli 2015

Gårdagens små händelser här på Liljegården

Morgonen började lugnt och skönt, ingen häst som hade lust att bli installad under natten som hade gått.... beror på att mygg och knott inte är aktiva i blåsten. Så det var bara till att fodra hästarna som går ute i paddocken.....på morgonkvisten !!

 Ridning blev det även igår ,en tur genom bokskogen och granskog, lugnt och skönt, bara jag och hästen.... livet är bra underbart en sådan morgon. 




Det blev denne lille gossen ,som jag red . .. tur att han inte hör, att jag kallar honom lille gossen, han som tror att han är the King ,märk väl tror....för det stannar vid det !!



Eilifur såg ut till att njuta, när jag släppte ut honom i hagen igen. 

Fick även bakat lite fröknäckebröd till mannen min..... nyttigare än kakorna han gärna sätter i sig.
En gör så gott en kan, för att vi,  förhoppningsvis.... ska få många år ännu tillsammans. 
Lägger även ut ett recept, ifall någon vill ha. 


Usch, så mycket knott det var igårkväll, så länge det blåsiga vädret varade.... då vi slapp dessa små odjur!! 

Nu ser jag framemot att sticka iväg på semester i fyra lååånga dagar, till mitt älskade Helsingör. 
Då vill jag gärna ha lite värme, så jag kasta mig i havet.... älskar bad. 


Sedan lär det bli shopping och  mysiga dagar tillsammans med min dotter och svärsonen  i deras hus. Tänk inga djur att passa, det ska verkligen bli avkoppling. 

Jag uppdaterar här på bloggen, lite av händelserna på andra sidan sundet. Så jag hoppas att du tittar in hos mig i Danmark Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Go´morron Ingela
    Jag ÄLSKAR Danmark och Köpenhamn klappar mitt hjärta för
    Vilket underbart gemyt. Smörrebröd!!!! Ströva längs Ströget sitta på en bänk och bara titta på folk
    Jag VET att du kommer att få fantastiska dagar.
    Kanske jag tar mod till mig att provbakar dina knäckebröd.
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon Lena !
      Fastän att det bara är sundet som skiljer dessa två land, så är det som att komma till en helt annan kontinent..... inte så stelt folk och så förstås de goda smörrebröden.
      Jag tycker att du ska prova att baka knäckebröden.... de är jättegoda!
      Tack för dina fina kommentarer Lena.
      Du får ha en fortsatt bra dag och lycka till på galoppbanan.... håller tummarna!
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: