Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 2 juli 2015

Glömde att ta vara på...... vad då??

.....maskrosorna i år. Sitter vid frukostbordet, med den sista maskrosmarmeladen,förhoppningsvis lär det växa maskrosor även nästa år. 



Vädret är härligt ute och höet torkar fint...... sköönt!! 


Min svartjobbaren kom hit på morgonen igår och skulle fortsätta med tömningen av hästboxar. 
Vad passar då bättre än att släcka törsten med rabarbersaft?.... som nu är klar och upphälld på flaskor. 



Fåren blev lyckliga,  för en ny balja med godis, som jag har varit ute och gett dom i hagen.... roligt när man kan glädja någon. 
Det gäller att hålla sig framme .
Tar det lilla lugna själv, ingen ridning eller körning med hästarna... för varmt och mycket flugor, så de får också lite semester, som frun har. 
TRODDE JAG!!... nej inte nu igen!!, den fjärde storbalen hö, går varm.... så det är bara till att hugga i och få den ut ur transporten. 
Inget vidare arbete i denna värmen, men vad är där att göra?? 

Ja du, så kan en semesterdag, se ut för en lantlolla som mig.... lantlivet är inte alltid guld och gröna skogar! 

Något mera positivt här, var att jag fick tvättat lammskinnsfällarna (från gårdens egna lamm), de hann även att bli torra. 
Ja det var några händelser, hämtade ifrån lantlivet på Liljegården igår. 
Jag hoppas på att Du gör ett besök här hos mig igen. Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej
    Maskrosmarmelad....har jag aldrig ätit. Ser magiskt gott ut. Det vill jag försöka göra själv.
    Tack för tipset jag stal från dig.
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Kommentar: