Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 20 juli 2015

Pioner och smultron!

Pionerna torkar fint ute i sadelkammaren, men av det stora fångat jag hängde ut..... återstår nu knappt hälften. Det lär nog räcka till det som jag ska ha dom till d.v.s. dekoration på något skåp och i den stora glasklockan..... som står här och väntar på att få ett innehåll. 

Jag har ett par kvistar med knoppar, som jag hoppas på ,att de ska slå ut........... men jag tror att det hoppet är väldigt svagt!! 
De är nog alldeles för små, för att ha orken att slå ut... vad tror du?? 

Igår var jag och en av hundarna ute och fick plockat smultron, vilket det finns gott om och ett stort plus är att de smakar så otroligt gott!! 
Han är den av hundarna som har störst tålamod med mig, då jag antingen plockar bär eller tar bilder...... då lägger han sig tåligt ner och undrar så klart, vad matte sysslar med, när jag sitter på huk och stirrar på något i markhöjd!! 
Igår var det smultronen, som skulle plåtas !! 



Idag ska jag försöka få hit min veterinär och vaccinera alla hästarna. Då kan han även kolla tackans ben. Lammen gör nya framsteg för varje dag, igår började de så nätt att smaka på hö, vad de tyckte om det, förtäljer inte historien. 


Hundarna blev överlyckliga ,då husse åter kom hem efter att ha varit på flykt till Helsingör i dagarna tre. Nu var det hans tur att ta in på "Badhotellet", han hade haft det bra där, med både bad och god mat. 
Han var dock inte fullastad som jag var, när jag kom hem. 
Vi tog alla tre hundarna och gick en tur längs med landsvägen igårkväll.
Så har vi åter måndag, vart tar dagarna vägen, får lite panik när jag tänker på allt jag borde ha gjort under min semester!.....men det är väl så det ska vara när man har "semester"..........eller hur??!?
Det jag inte hann med ,blir gjort när jag åter börjar att jobba, då planerar man och får mera gjort än då man har semester.
Jag önskar Dig en bra början på veckan. Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela
    Du gav mig en idé....ut i skog och mark och plocka på mig lite godsaker det kanske vore något
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena
      Ja det finns mycket gott i vår herres hage, smultron, blåbär, svamp och senare lingonen ...... så det är bara till att ut och plocka av godsakerna .
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: