Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 6 juli 2015

Paddor och regn!

Söndagsmorgonen började med lite arbete, hästarna skulle flyttas till en ny hage. Bära vatten m.m. samt stängsla till fårens uthus, så att hästarna inte går in där......vilket har hänt, inte roligt när två hästar plus får är inträngda i ett fårhus och jag ska ha ut hästarna, som inte kan vända sig då det har blivit för trångt..... men allting går, även detta. 
Men nu ska de inte kunna ta sig in, hoppas jag.!
Så nu går hästarna och fåren tillsammans på samma bete. 

Lite ledsamt att se de hästarna som inte går på bete, stå och titta längtansfullt ut på de andra......men vad gör man???? vill ju inte att de ska få fång!! 

Då jag inga gröna fingrar har, blev jag extra glad när jag såg att jasminen som jag planterade för så där en nio år sedan, nu blommar.


  Nu har jag gett gubben tips på en grill som han kan......när det finns tid, kanske kan mura upp. Vi var hos goda vänner igår och de hade en super trevlig grill.....tänk att ha en sådan och sitta runt denna och grilla en sommarkväll. Han bad mig ta bilder på den..... så kanske det finns ett litet hopp i framtiden, vem vet??? 



Nu ska det förhoppningsvis bli något svalare väder, både för tvåbenta och fyrbenta varelser, ingen mår riktigt bra i denna värmebölja som vi har haft. 


Det kom en hel del regn under den gångna natten och det är denna gossen glad för.... så att han har ork att förvandla sig till en prins....om tillfälle finns, hi,hi!! 
Annars händer det inte så mycket här nu, jag är glad för att det har blivit svalare utomhus, för då går alla måsten som en dans! 
Jag hoppas på att Du har haft en trevlig helg. 
Kul att Du tittade in till mig här på gården, så här en måndag.Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela
    Tittar numera in till din blogg mest varje dag. Tycker du har en fantastiskt fin blogg med såå underbara bilder,
    Kram/lena

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Lena, jag kikar in på din blogg varje morgon vid frukostbordet. Kul att få vara med lite i din vardag, har ingen erfarenhet alls när det gäller galopphästar.
    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: