Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 11 juli 2015

Stockrosor och loppis!!

Morgonen här, underbar med klarblå himmel och sol!....kunde inte önskat mig bättre väder. 
Jag och dottern spenderade förmiddagen med shopping och loppis, många fina fynd! 

Loppisar i Danmark är roliga att besöka..... lite annorlunda ting och det kostar inte en förmögenhet!! 
Vi fick ringt efter svärsonen så att han kom ner med bilen, lite tungt att släpa på en träsoffa, om än den var liten och det bara var fem minuters gångavstånd till Badhotellet. 
Som du nog förstår så blev han överlycklig för vårt fynd! hi,hi!!! 
Karlar förstår sig inte på, vilka fantastiska fynd, vi kvinnor gör... eller hur????


Om nu inte svärsonen blev så glad, så var det en som blev det! 
Stockrosor, korgar, gamla balettskor,en hel del med fattigmansilver och Odd Molly kläder m.m. kan inte räkna upp allt här, blev dagens kap! 



Sedan blev det bad efter en varm loppistur, vi behövde svalka av oss och begrunda dagens fynd. 
Nu har vi fått blodad tand, så det lär bli till nya loppisar i morgon. 
Jag ringde hem till Liljegården och meddelade mannen min, att jag stannar ännu en dag....... har ingen hemlängtan ,älskar Danmark och folket här..... därför gifte jag mig med en och tog hem till Sweden.....hittade dock inte honom på en loppis fastän att han var ett fynd, vilket jag aldrig har ångrat..

Ikväll blev det åter fisk... grillad tonfisk, ska bli gott och tala inte om, hur klok jag har blivit här dessa dagar.... inget kött en endaste dag, saknar inte heller det. 

Grillad tonfisk, var en ny upplevelse.... supergott!!... rekommenderas. 

Kvällen blir till att slappa och bara njuta av friheten ,från alla gårdens bestyr .......så härligt!!

Kul att Du hänger med här hos mig, ännu en dag kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: