Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 juli 2015

Härliga dagar

Tveksamt om jag vill skriva under på ovanstående rubrik , den ena dagen efter den andra.... grått och blött! 
Vi behöver så väl solen, för att samla krafter inför höstens och vinterns antågande. 
Kändes fel i söndagskväll , att vid denna årstiden sitta uppkrupen i soffhörnet med tända ljus..... men vad gör man,när regnet slår på rutorna?? 


Lite vilda blomster fick plockas när jag ändå var ute i rusket med hundarna i måndags .... blommorna får skänka gårdsfolket lite ögonfägring vid köksbordet.

Det har inte blivit någon ridtur,då jag koncentrerar mig på, att bli bra igen efter ett par sjukdagar, så det får bli en annan dag. 

Jag tror inte att hästarna blir ledsna för det..... där de går och betar. 

Jag hittade fyra minkar i en av lådorna jag köpte under lördagens auktion..... de var dock inte levande, jag tror att det var allt bra många år sedan de sprang omkring. 

Där låg även två vita hattar, som jag kan sätta på huvudet ,när jag ska in till byn hi,hi !!
Jag tror nog inte det, de lär får ett annat öde. 

En annan gammal mössa, behåller jag, som en kul inredningsdetalj.... likaså de gamla gallosherna. 


Just nu är mitt mål, att kurera mig efter två sjukdagar, så att jag förhoppningsvis kan bege mig till arbetet i morgon Så jag tror inte att det blir något loppisbesök denna veckan ...... men jag ska aldrig, säga aldrig......då jag vet en som  ännu inte har fått besök av frun på Liljegården!! 
Du får ha en fortsatt bra onsdag  
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: