Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 3 juli 2015

Nu har de fått luft under vingarna

Vi har haft ett ladusvalepar, som har haft sitt bo, med fem små fågelungar i hästarnas ligghall. 
Nu gapar boet tomt, efter att ungarna har blivit stora och fått luft under vingarna. Det känns lite vemodigt, för varje morgon har jag tittat till dom, när jag har fodrat hästarna..... men det är så det ska vara, små blir stora. 



Vädret håller i sig och shortsen har åkt på, det är så här det ska vara när man har semester...... åtminstone tills att höet är inne på höskullen. 

Torkar fint, så det blir nog klart att ta in idag ....... 
Jag var en tur in till byn igår, vilka fina prunkande trädgårdar med allsköns växter, som  jag passerade på vägen ... vackert, annat än vad min är, om man nu får kalla det trädgård....tröstar mig med, att de har trädgård som sin hobby och jag har alla djuren , man kan inte ha allt här i livet. 
Här är det mera vildvuxet med vad naturen har att bjuda på.... inte så dumt det heller..... enligt lilla mig! 


Björnbärssnåren kunde jag vara utan, men de är omöjliga att utrota.Men jag måste medge att blommorna är vackra.... det är också det hela!! 

Det går framåt med bygget av hönshuset, hi,hi! . .vilket hade varit en dröm för mig, att åter ha höns. 
Jag fick hem nya islandsträns ifrån Hööks igår, de får invigas en annan dag, för idag är det tid att ta in hö.
Hade hellre tagit en ridtur, men, men, det får jag ta en annan dag. 



Trevligt som vanligt med Ditt besök hos mig här på gården, har du lust att hjälpa till med höet,  hoppa då upp i balevagnen.... men se upp för balarna när de kastas upp! Kram Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: