Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 5 juli 2015

Igår var det skuggan och bad som gällde.

Det var lite för varmt igår i mitt tycke, tror inte att djuren gillade hettan heller ......värme är lika med en massa stickande insekter, usch!!!! 
Förmiddagen tillbringade jag i min lilla oas, där det var skugga och jag slapp att smälta bort. 

Jag tillhör inte den skaran, som ligger och steker mig i solen. Den solbrännan jag skaffar mig, är det som kallas  i daglig tal .... rätt och slätt vanlig " Bonnabränna "


En bok eller en tidning, lite frukt och en svag bris som letade sig in under trädet ..... det var min avkoppling en varm förmiddag. 

Men en sådan inbiten lantlolla är jag nu inte, utan att det även blev bad hos dottern. 


Sedan väntade mockningen av hagen, när jag kom hem, fodra och bära nytt friskt vatten till alla djuren. 





En av hästarna står inne i sin box på natten, eksem hästen som inte får vara ute på natten, då det är knott och mygg. Han är så fin på hela kroppen, inget eksem.... tack vare att han är installad nattetid. De andra kan få skydd, genom att söka sig in i ligghallen. 
Oj, snart tid för ny flughuva till denne lille killen, inget varar för evigt!! 

Ja så såg lördagen ut här på gården, jag hade inte energi till så mycket. 

Så var det söndag och därmed har två av mina semester veckor försvunnit i en ryslig fart. Idag har vi åter en varm dag framför oss. 
Roligt att Du hann med ett besök här hos mig idag, kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Ingela....
    Än en gång, helt ljuvliga bilder
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!... för den söta kommentaren Lena.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: