Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 15 juli 2015

Nagellack och lammfödslar!!

Vilket tur att jag inte hade .... skaffat mig en kanariefågel, var det första jag tänkte på, då jag tittade på våra krukväxter..... inte en ända blomma kvar på pelargonierna!! Jorden torr som fnöske, men konstigt nog var växterna fortfarande gröna.... jag hade satt fram vattenkannan och skrivit upp "vattna blommorna"....men till vilken nytta??? Så därför tänkte jag, att det var för väl, att vi inte har någon kanariefågel..... då hade jag fått säga "vi hade en kanariefågel".
Alla djuren levde när jag kom hem, så det hade han skött bra..... det får han gärna göra om!!
Blommor finns det gott om, så jag hade väl på känn, när jag köpte en hel del med hem och det är jag glad för.



Dagen har till stor del bestått av något så trevligt som... städning puh!!!! 
Den dagliga mockningen och djurens skötsel....... kändes lite ovant, får nog träningsvärk hi, hi!!! 
En långtur med hundarna hann jag med och tog lite bilder på "naturen och jag"  otroligt så mycket vackert som växer längs dikeskanten! 






En tanke slog mig, när jag såg en prästkrage..... hur många av dagens ungdomar, drar av ett efter ett blomblad tills det bara återstår ett och ställer sig frågan älskar, älskar inte eller kommer, kommer inte?? Tror nog att ungdomarna är mera rakt på sak, skickar ett sms och ställer frågan direkt till sin kärlek och får därmed ett riktigt svar på sin fråga. Ja du, tiderna förändras och vi med dem!!! 


Kom ut i stallet nu på morgonen..... tackan som jag tidigare hade tagit in för att hon har ont i benet, höll på att skulle lamma. Detta var definitivt inget som var planerat, men jag har varit lite misstänksam och det visade sig vara rätt. 
Två små lamm, såg dagens ljus..... det tog ungefär fem minuter, från att de var födda tills att de började dia. 
Kunde inte annat än att skratta, när jag stod inne hos dem i boxen.... allt annat än ren om mina händer, strö o halm i tofflorna, efter att ha hjälpt henne under födseln.Du undrar vad jag skrattade åt?... jo, jag kommer till att titta på mina tår, som glittrar av nagellacket..... två världar som möts, friherrinne livet och bonnalivet... förenade i en lammningsbox!!! hi,hi!! 
På bilderna här är lammen fem o tio minuter gamla. 
Inte så lätt att hitta rätt ende!! 
En duktig mamma trots sitt ben .

Onsdag morgon, nu börjar jag att räkna ned min semester..... inte värst många dagar kvar. Vill hålla kvar sommaren länge ännu, men den går allt för fort. 
Idag hade jag tänkt mig en ridtur, får se om det hinns med, en hel vecka sedan sist.... längtar!! 
Alltid lika roligt när Du kikar in till mig, Du får ha en härlig dag!  Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej
    Såå underbara lamm.
    Önskar jag också hade några, men man kan ju inte ha allt man vill. Då skulle vårt hus vart fullt av djur av alla slag.
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Vi får en vacker dag, med sol... härligt!
      Nej man kan ju inte det, väl att någon slår i bromsen.... annars hade här varit höns igen på gården.
      Du får ha en fin dag. Kram Ingela

      Radera

Kommentar: