Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 23 juli 2015

Höns på hjärnan ???

Igår morse blev det två hästar som sadlades, för jag skulle få sällskap av dottern vilket alltid är kul. 
Det var inte bara jag som tyckte att det var trevligt med sällskap, hästarna var också på toppen humör!
 Tiden går fort ,när man har trevligt.....men inget varar för evigt och snart var det dags för henne att åter bege sig hemåt. 
Jag berättade tidigare här på bloggen om ett par kvistar med pionknoppar ,som jag inte hade stort hopp om, att de skulle orka slå ut.... men jodå !! 



Vet du vad ......igår åkte jag med mannen ut för att plocka svamp .Jag tog även med våra tre hundar ,vilka blev överlyckliga att få följa med i bilen. 
Men det blev inte mycket svampplockning för min del , då hundarna måste vara kopplade, var det inte lätt att plocka svamp med tre stora hundar som drog åt var sitt håll.......rena cirkusen!! 
Så jag överlät svampplockningen åt min man ,annars hade vi inte fått någon svamp med oss hem. 



Under den avkopplande skogsturen, hi,hi!!... såg jag att Skogshallonen börjat mogna..... Mmm så gott!! 

Av någon underlig anledning, finns det höns överallt, vi var borta igår kväll och vad hade de om inte höns, har jag fått höns på hjärnan eller vad är det?? Men gubben är omutbar, jag kunde få två hönor och en tupp med hem..... men så blev nu inte fallet, snyft!!!! men det var nog bra, har tillräckligt med djur, men det är inte förbjudet att ha en dröm, även om denna aldrig blir till verklighet. 

Idag är dagen utstakad, kom sent hem igår, så jag fick inte mockat ute i hagen...... så där är dubbelt upp. Sedan blir det alla måsten inomhus ,som jag måste se till att beta av  innan det är tid för ett kvällspass på mitt arbete inne i byn. 
Njut av dagen och titta in till oss här på gården ,när lusten faller på.
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: