Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 18 juli 2015

Agerade fågelskrämma, här igår!!

De vanliga morgonsysslorna, innan frukosten kunde avnjutas i lugn och ro. Strålande sol, härligt det lär inte bli så många knop idag..... skulle haft målat, men jag ska vara ärlig och säga precis som det är... jag gitter inte. 
Ska istället hitta rätt plats för några av de tingen som jag köpte på mig i Danmark..... inget som är energikrävande!! 

Det blev en hel del fattigmansilver, så köksbordet fick ta del av något, roligt med lite nytt.... det piggar alltid upp!! 
Jag fick även tag i gamla halmhattar, det ser så mysigt ut... i reportage om trädgårdar, när personen där bär halmhatt. Så nu ska frun här se lika mysig ut, så på med en av hattarna, när jag skulle ut och plocka jordgubbar....... men konstaterar snabbt att jag fungerar bättre som "fågelskrämma" i jordgubbslandet, med den på huvudet!! ha,ha!! 


Så de halmhattarna, lär inte få sitta på mitt huvud, istället får de ta plats som dekoration i huset här! 


Balettskorna och brudkronan, fick även de sin givna plats. 

Resten får jag ta en annan dag. 

Nu ska jag berätta något helt annat, jag har tidigare sagt här på bloggen, att jag aldrig ser några Vallmon här runt omkring. 
Tro det eller ej, upptäckte igår ute i dikeskanten precis utanför gården... sju stycken fint röda vallmon, som stod och vajade i vinden..... så mysigt!! 


Det kom lite regnstänk här mot kvällen igår, så det blev till att se   lite på tv, vilket är något jag sällan gör under sommarmånaderna. 
Nu vänner ,har vi en hel orörd dag framför oss, så vi får väl se vad vi ska fylla denna med. 
Du får ha en härlig dag, titta in när du har lust och känn Dig alltid välkommen här på Liljegården. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela
    Ja du, jag känner mig verkligen välkommen på din blogg. Återkommer mer än gärna dit.
    Tack för allt fint du skriver och fotograferar
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Kul att höra, Lena!! Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra i Klampenborg!!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentar: