Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 12 juli 2015

Halmhattar och åter loppisar!!

         Söndag på "Badhotellet"

Morgonen började som alla andra dagar hittills ....med sol, befinner mig tydligen på rätt sida av sundet!! 
Fin utsikt ifrån frukostbordet.... ett gigantiskt skip sejler forbi, som min man brukar uttala sig.... han känner sig ju som hemma när han är här, inte konstigt, då han är född och uppväxt här.

 När väl frukosten var avklarad , fick vi stark loppisklåda, det började klia överallt och vad är där då att göra ? finns ingen klådstillande salva som hjälper Oh nej!! ....det ända som kan bota klådan är, att sätta oss i bilen och styra kosan mot loppisarna .
Till svärsonens stora fasa! !

Jag kan säga dig, utan att ljuga...när vi kom hem fullastade med fina fynd,.... då var klådan som bortblåst!! 


Här nedan bara ett par av fynden, men mina väskor är sprängfyllda av all sköns ting !!...det finns, som väl är plastkassar och om inte de räcker till... DHL transport, för det lär bli en sista shopping tur i morgon, innan det åter blir hemfärd till Liljegården .



Efter ett flakande på loppisar, var det inte dumt med ett par smörrebröd,  sedan en kopp kaffe och ett wienerbröd, vad jag mår gott här över!


Vallmo är inte en vanlig syn hemma på landet, där den borde vara vanlig. I Danmark kan man se den lite varstans ,här fångade jag den på bild, vid stranden. 
Nu mot kvällningen blir det en långtur här, längs strandvägen mot Snekkersten...... härlig tur!! 

Imorgon blir det hemresa, så vill du hänga med hem till Liljegården..... då får det även vara slutshoppat för Dig med .Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: