Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 5 maj 2015

Vem var dom???

Jag har under åren samlat på mig gamla ting, dock ingår inte mannen här i dom..... han hör till övriga inventarier här på gården!! 
Jag har alltid haft intresse för gamla ting, då de har en själ, något som jag ångrar, är varför jag inte tidigare har tagit reda på lite om   tingens tidigare liv.....vilket nog många gånger är glömt och det är synd. 
Idag när jag putsade några burkar som jag köpte för många år sedan.... blev initialer och namn tydligare, då dök tankarna upp "vem var Nanna, Majken o SJ ??"
Något svar lär jag aldrig få!! 

                      
Nu har jag blivit klokare (man blir det med åren sägs det ") alla gamla ting som jag köper idag, ber jag att få lite information om, men det är inte alltid som sådan finns....tyvärr!! 
Sedan antecknar jag det o sätter en liten lapp på föremålet.... så går dess historia inte förlorad....till nästa, som övertar dom. 

Tack för att Du kikade in, vi ses igen!  Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. God kväll Ingela! Visst är det roligt m äldre antika saker… Nu när vi har arrenderat marken från en nära granne, berättade han om mannen som bott i vårt hus 1907-1989 ungkarl med lite djur…så spännande o intressant. Vår gård är nämligen från 1883…det fanns 2 foton kvar i huset från slutet av 1800 talet o i början av 1900 talet….så kul… Ha en fortsatt skön kväll *L* kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: